Volejte ZADARMO 0800 777 888, Po-Št 8:00-17:00, Pia 8:00-16:00

0.00 Eur

Celkom bez DPH:
0.00 Eur
Celkom k úhrade s DPH:
0.00 Eur

Ako si vybrať dodávateľa kancelárskeho alebo dielenského nábytku?

Ako a podľa čoho si vybrať správneho dodávateľa kancelárskeho alebo dielenského nábytku? Pre tých z nás, ktorí zažili ešte socialistický trh, bol výber jednoduchý, respektíve tak malý, že sa bralo, čo bolo, keď bolo. To ale nie je prípad súčasnosti.

V dnešnej dobe je zákazník vystavený obrovskej ponuke všetkého druhu a je pre neho ťažké sa zorientovať. Firmám a inštitúciám pravidelne prichádza veľa rozlične hrubých katalógov ponúkajúcich takmer všetko. A s príchodom internetu sa táto ponuka ešte výrazne rozšírila.

Ako teda na to? Koho si vybrať? Kde bude ten správny pomer kvality a ceny? Odpoveď nie je jednoduchá. Väčšina takýchto spoločností zámerne zmení kód dodávateľa, takže len ťažko máte šancu dohľadať výrobcu a rozhodnúť sa podľa jeho reputácie a značky. Prečo to tak vlastne všetci robia, je záhadou.

Renomovaní výrobcovia poskytujú obchodným spoločnostiam dostatočné rabaty, aby mohli udržať cenu výrobcu a z rabatu poskytnúť kvalitné služby vo forme propagácie výrobku, profesionálne obsluhy zákazníka, dopravy, montáže a ďalších služieb. Prečo sa teda tisícistránkové katalógy tvária, že všetky výrobky sú ich vlastné? Je to zrejme preto, že ponúkajú produkty za ceny vyššie ako výrobca, alebo kvalita výrobku má pôvod, s ktorým sa nechcú chváliť.

Spozornite pred katalógy, ktoré ponúkajú úplne všetko

Ďalším otáznikom zostáva, či je firma, ktorá v katalógu ponúka tridsať tisíc položiek, schopná byť dostatočným odborníkom na všetko a skutočne poskytnúť kupujúcemu dostatočné služby. Takéto katalógy väčšinou ponúkajú od kancelárskych potrieb, cez pracovné odevy, vysávače, skartovačky, osvetlenie, stroje, nástroje a mnoho ďalšieho, až po spomínaný nábytok. Zo skúsenosti špecialistov na kovový nábytok vieme, ako je ťažké neustále sledovať nové trendy zodpovedajúce rýchlo sa meniacim technologickým a ďalším požiadavkám v kancelárii, dielni, škole aj v zdravotníctve.

Mať toľko expertov na každý segment ponúkaného tovaru je nemožné a realita je taká, že je veľké adresárové spoločnosti ani nemajú. Zostáva potom na zákazníkovi, aby si z obrovského množstva výrobkov nejako vybral sám a dúfal, že urobil dobre.

Eshopy obsahujúce množstvo najrôznejších položiek spravidla neposkytujú potrebné služby

Ďalším veľkým otáznikom je výber na internete. S jeho rozvojom sa objavila kopa nových firiem a ponuka je tak obrovská, že výber je ešte zložitejší. V čase ekonomickej recesie výrobcovia nemali dostatočný odbyt, a tak poskytli určitý rabat takmer každému, kto o sebe vyhlásil, že má živnostenské oprávnenie na nákup a predaj. Počítač má dnes doma každý a tvorba internetových stránok alebo e-shopu nie je veľká investícia.

Rozpoznať na internete skutočné zázemie firmy odniekiaľ z hornej dolnej je často veľmi zložité. Výrobky sú opäť v drvivej väčšine prekódované a ich pôvod neistý. Zákon ochraňuje spotrebiteľov pri nákupe cez internet možnosťou bezplatného vrátenia, ale už len strávený čas takouto procedúrou je strata času i peňazí. Takáto firma môže mať kľudne len jedného človeka a ten určite nebude schopný poskytnúť dostatočný servis.

Hlavným cieľom je iba naládovať e-shop maximom položiek a čakať, že sa snáď niekto chytí a niečo kúpi. Pri minimálnych nákladoch z tzv. alebo doslova z obývačky stačí predať aspoň niečo. Poskytnutie komplexných služieb, kvality, alebo dokonca rýchle riešenie reklamácie je potom v nedohľadne.

Ako si teda správne vybrať dodávateľa kancelárskeho alebo dielenského nábytku?

Pri otázke, ako si vybrať dodávateľa kancelárskeho či dielenského nábytku, je dôležitá história firmy. Firma, ktorá má dostatočnú tradíciu, prežila zrejme vďaka určitej kvalite. Ďalej sa zamerajte na jej zázemie. Mala by mať vlastnú vzorkovňu, kde je možné si nábytok prezrieť a vyskúšať, a sklad s dostatočnou zásobou najpredávanejšieho tovaru k okamžitému odberu.

Mala by mať tiež tím odborne vyškolených ľudí, ktorí už pri prvom kontakte so zákazníkom vypočujú jeho požiadavky a poradia s výberom toho najvhodnejšieho nábytku. Tento aspekt je v súčasnej dobe stále dôležitejší, pretože správnym výberom môžeme v budúcnosti ušetriť veľa miesta na pracoviskách, času i zdravie ľudí.

Pri väčších zákazkách by mala byť automatická vizualizácia projektu. Profesionálna firma by mala mať takisto vlastnú dopravu so službou vynášky, inštalácie a montáže tovaru. Zamedzí sa tak zároveň poškodeniu nábytku pri častej manipulácii u špedičných firiem. Kvalitný predajca nábytku by mal určite propagovať výrobcu, aby tým transparentne ukázal na pôvod tovaru. Je dobré si tiež overiť referencie realizovaných zákaziek. Vybrať si teda tú správnu firmu ako dodávateľa nábytku je časovo celkom náročná práca, ale vo výsledku sa určite oplatí, pretože nábytok kupujeme na dlhú dobu a mal by podľa toho vyzerať.

Jednou z firiem, ktorá všetky vyššie spomenuté požiadavky spĺňa, je spoločnosť Kovotyp, ktorá tento rok oslavuje už 16. výročie svojho pôsobenia na trhu. Za tú dobu si vybudovala úzky vzťah s viac ako 100 výrobcov kvalitného kovového nábytku a šetrí tak váš rozpočet priaznivými cenami.

Viac informácií o spoločnosti Kovotyp a jej kompletný sortiment nájdete na www.kovovynabytok.sk.